Styrelse

Föreningens styrelse består av minst tre och högst sju ledamöter med högst tre suppleanter. Styrelsen väljs av föreningsstämman för tiden fram till och med nästa ordinarie  föreningsstämma. Styrelsen  utser  inom  sig  ordförande  och  andra funktionärer om inte föreningsstämman beslutat annorlunda. En valberedning förbereder  förslag  till  ny  styrelse  inför  stämman.   Vi  försöker utse   minst  en representant per hus till styrelsen, och denna person har till uppgift att fånga upp frågor och föra tillbaka information till de boende i huset. Om det redan finns en representant i ditt hus så hindrar inte detta att Du anmäler ditt intresse av att arbeta i styrelsen eller med andra uppgifter. Styrelsens storlek kan variera, även om vi försöker hålla oss till en gruppstorlek, som minst motsvarar antalet hus. Om du har frågor  eller  synpunkter  så  har  styrelsen  en  brevlåda  som  sitter  på  nedre  botten utanför tvättstugan i Rosenbergsgatan 1.   Styrelsen träffas vid behov och minst varannan månad utom på sommaren.